ست مبلمان اداري و تاثير آن در دكوراسيون اداري محيط كار

۳ بازديد

ست اداري چيست؟

امروزه در سازمانهاي و مراكز اداري از مبلمان براي چيدمان ودكوراسيون استفاده ميگردد. از مبلمان اداري خاص نيز در بيمارستانها و مكان هاي عمومي مانند مترو استفاده ميگردد. اما نيم ست اداري بيشتر براي مواقعي كه نياز به ريلكس كردن و آرامش احتياج است استفاده ميگردد و زمان انجام كار نيم ست اداري فقط مختص ارباب رجوع و يا مهمان شما ميباشد. لازم به ذكر است كه در زمان خريد نيم ست اداري بايد نهايت دقت را در انتخاب جنس و كيفيت آن بكار برد.

شما در زمان انتقال به دفتر جديد و يا افتتاح مجموعه تان ، مهمترين عاملي كه بايد در نظر گرفته شود ، مبلمان اداري است. انتخاب مبلمان اداري احتياج به دقت نظر و تجربه و زمان كافي دارد.

حال شايد از خود بپرسيد كه چگونه ميتوان بهترين نيم ست اداري را تهيه كرد. در زمان انتخاب بايد به نكاتي مانند جنس پارچه و استحكام بدنه نيم ست اداري ، اندازه آن و مدلي كه متناسب با محيط اداري شما باشد ، دقت لازم را بكار برد.

بيشتر بخوانيد :انتخاب ميز مديريت،نكات قابل تامل براي انتخاب ميز اداري براي مديريت شركت

حال ميخواهيد بدانيم كه نيم ست اداري به معني واقعي چيست و كاربرد آن در محيط اداري چيست ؟

نيم ست اداري تشكيل شده از يك مبل دو نفره و دو عدد مبل تك نفره ، كه در صورت نياز يكعدد جلومبلي بهمراه آن ميباشد. نيم ست اداري اصولا در دفاتر رياست و مديريت مجموعه ها قرار ميگيرد. نيم ستهاي اداري بسيار شيك و زيبا ميباشد و باعث ميشود كه زيبايي خاصي نيز به فضاي شما بدهد. كه شما ميتوانيد بر اساس دكوراسيون محيط اداري تان رنگ و طرح مخصوص به خود را انتخاب كنيد تا همخواني محيط جلوه اي دو چندان به فضاي كار شما دهد.

براي انتخاب بهترين جنس پارچه براي نيم ست اداري ، ميتوانيد پارچه را از جهتهاي مختلف بكشيد ، جهت پرز پارچه را يافته و سپس دستتان را در جهت مخالف پرز بكشيد، در زمان تغيير خواب پارچه اگر رنگ پارچه محسوسي نداشت ، اين پارچه مناسب براي نيم ست اداري شما ميباشد.زيرا زمان نشستن ارباب رجوع بر روي نيم ست ، در صورت تغيير خواب پارچه كه باعث تغيير رنگ شود، نظم فضاي شما را بهم زده و باعث شلوغي فضاي شما ميگردد.

براي مطالعه بيشتر شما :مبلمان اداري و ارتقا بهره وري|چگونه بهره وري را با مبلمان اداري بالا ببريم ؟

اين تغيير رنگ در پارچه هاي روشن محسوس تر است تا رنگ تيره.براي انتخاب پارچه بهتر است از پارچه هايي استفاده كنيم كه قابل شستشو باشد تا در زمان نظافت با مشكلي روبرو نشويم. بهترين پارچه براي نيم ست اداري ، چرم ميباشد. كه هم در زمان نظافت و هم در زمان پذيرايي از ارباب رجوع مشكلي پيش نيايد. در ضمن چرم از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار ميباشد.

نرمي و سفتي نيم ست اداري:

در زمان انتخاب خود براي نيم ست اداري ، بايد به سليقه خود مراجعه كنيد ، بعضي افراد هستند كه مبلهاي سفت را ، و بعضي ديگر مبلهاي نرم را ترجيح ميدهند. كه براي انتخاب بهتر ما شما را راهنمايي ميكنيم ، كه اميدوارم در انتخاب نيم ست اداري به شما كمك شاياني كند. مبل بايد نه خيلي نرم باشد كه شما در زمان نشستن حالت انعطاف پذير را درك كرده و فرو برويد و نه خيلي سفت باشد كه باعث آزار به شما همينطور به ستون فقرات شما گردد.

مقاله مفيد:بررسي المانهاي تاثير گذار در دكوراسيون داخلي

 

مبلي كه نرم است و حالت ارتجاعي ندارد ، نيرويي كه به شما براي بلند شدن لازم است را به شما نميدهد و زمان بلند شدن خيلي سخت بلند ميشود و فشاري كه زانو و ستون فقرات وارد ميكند در مدت زمان طولاني باعث وارد شدن آسيبهاي جدي به بدن ميگردد.

مبلي كه سفت باشد ، حالت بدن شما را به خود نميگيرد و گودي ها و انحناهاي شما را پر نميكند و به شما آرامش و حالت متعادل نميدهد و براي همين شما زمان استفاده از اين مبلها خيلي زود خسته ميشود . اين مدل مبلها نيز براي مدت طولاني باعث آسيبهاي جدي به بدن شما ميشود.

پس به خاطر داشته باشيد در زمان خريد نيم ست اداري حتما آنرا تست كنيد و يا از همكاران ما براي استفاده بهتر از اين نيم ست راهنمايي بخواهيد كه كدام فوم براي اين مدل نيم ست ها ايده آل ميباشد.

زمان انخاب نيم ست بايد دقت كنيد كه وقتي دستتان را بر روي دسته صندلي قرار ميدهد بايد بازوهاي شما در حالتي كاملا طبيعي و راحت قرار بگيرد و آرنج شما كنار قفسه سينه شما باشد و ساعد دستتان نيز در همين راستا و در حالت استراحت باشد.

ارتفاع دسته مبل نيز نبايد خيلي بالا باشد ، بايد طوري باشد كه شانه ما بالاتر از سطح معمولي نباشد و نه خيلي پايين باشد كه براي قراردادن دست بر روي آن شانه بيفتد.

ارتفاع پشتي مبل:

در زمان انتخاب نيم ست اداري بايد به اين نكته دقت كرد كه ارتفاع مناسب براي پشتي مبل ، بايد طوري باشد كه پشت و كمر را كامل بپوشاند، بطوريكه گردن به حالت پشتيباني شده قرار بگيرد.در صورتي كه ارتفاع پشتي مبل خيلي پائين باشد ، گردن بدون پشتيبان رها ميشود و پس از مدتي احساس خستگي در گردن و شانه ها ميگردد و احساس خوشايندي نداريد. اگر ارتفاع پشتي مبل خيلي بلند باشد و از سر شما بالاتر قرار بگيرد ، سر شما را به سمت جلو هل داده و در اين صورت نيز همان مشكل فوق پيش مي آيد.

تاريخچه مبلمان اداري:

اولين بار كه طراحي دفاتر اداري شكل گرفت به زمان روم باستان برميگردد، و اولين ساختمان اداري با كاربرد امروزي در سال 1726 در لندن ساخته شد، ساختمان اداره مهاجرت شهر لندن كه يادگار آن روزگار ميباشد. در زمانهاي گذشته تا كنون ادارات و سازمانها از آن زمان در لندن تا كنون كه توسعه انواع مدلهاي طراحي داخلي و فضاهاي اداري در قرن بيستم ، تاثيري متقابل داشته است.

 

به عنوان مثال با تحقيقات انجام شده بر روي نحوه دسترسي ميزهاي اداري و راحتي از طراحي كيبويكال و سلولهاي مكعبي به ميزهاي اداري تك نفره يا ميز كارگروهي و ميز كنفرانس تغيير يافت. همينطور با تغييرات بر سبك هاي محصولات اداري نيز تاثير خود را گذاشته و باعث به روز شدن محصولات اداري گرديده است. در حال حاضر علاوه بر زيبايي ظاهري مبلمان اداري بر ارگونوميك بودن محصول نيز دقت نظر شده است.

مبلمان اداري ارگونوميك:

ارگونومي علمي است كه در آن در خصوص آنچه روح و روان و جسم انسان را تحت تاثير قرار ميدهد بكار رفته است ، تا تاثير مثبت محيط بر بدن باعث آرامش و بالا رفتن راندمان كاري شود.بطور مثال در ارگونومي از آنتروپومتري و ابعاد و اندازه بدن انسان بهره ميبرند تا در زمان طراحي مبلمان اداري به نكاتي كه باعث كمترين فشار به ستون فقرات و مچ ها و ساير اندام ها شود استفاده گردد.

در ضمن ارگونومي محدوديت ها و توانيي هاي انسان را نيز در نظر گرفته تا روشنايي، دماي محيط،صدا، ارتعاش و ... كمترين آسيب را به انسان وارد كند. ارگونومي مشخص ميكند كه براي هركدام از مشاغل چه نوع روشنايي با چه ميزان و شدت و رنگي محيط را تحت تاثير خود قرار دهد. همينطور استفاده از گوشي هاي محافظ براي افرادي كه در معرض صداي بيش از حد باشند را پيشنهاد ميدهد. صندلي اپراتور كه براي افرادي كه تايم زيادي را در زمان كار بايد بايستند طراحي ميكند كه اين صندلي ها بر اساس علم ارگونومي و متناسب با ساختار بدن طراحي و در دسترس افراد قرار داده شده است.

پس استفاده از محصولات ارگونومي علاوه بر اينكه باعث بالا رفتن سلامت جسم و روح كاركنان ميگردد باعث بالا رفتن بهره وري نيز ميگردد. در زمان پايان قرن بيست ، استفاده بيش از حد بابت طراحي ارگونومي خيلي قابل توجه است ، بطوريكه صندلي اداري قبل از اينكه يك صندلي باشد به ((وسيله اي براي نشستن)))تبديل گرديد و كاركنان براي استفاده از آن بايد چند اهرم براي تنظيم ارتفاع نشيمن و دسته ها و پشتي صندلي و شيب نشيمن گاه را قبل از استفاده از آن تنظيم ميگردند ،

 

كه اين يكي از بزرگترين معضلات در آن دوره محسوب ميشد. صندلي هرمان ميلر كه در سال 1992 صندلي اداري از همين سبك طراحي و سپس به چرخه توليد آمد ، كه قبل از استفاده از صندلي به دليل تنظيمات متعدد باعث سردرگمي افراد ميگرديد و برخي افراد بدون استفاده از برخي جك هاي تنظيم از صندلي استفاده ميكردند.

مقاله مفيد براي شما :

كه اين خود دليلي شد براي ساخت يك صندلي بدون اين همه سردرگمي، طراحي صندلي كه ارتفاع و شيب آن با توجه به تغيير حالت بدن تنظيم اتوماتيك را بهمراه داشته و خود را سازگار با شرايط كند ، كه صندلي اداري و صندلي مديريت وصندلي كارشناسي و صندلي كنفرانس و صندلي نهارخوري شركت تجهيز دفتر يكتا از اين قاعده مستنثني نبوده و مطابق قوانين ارگونومي طراحي شده و توليد گرديده است.

تيم طراحي آدينا مي‌تواند بينش و كمك ارزشمندي را ارائه دهد تا اطمينان حاصل كنيد طراحي ميز پذيرش شما دقيقا همان چيزي است كه نياز داريد.

شركت آدينا تنها "شركت مبلمان اداري در غرب تهران"  كه كار طراحي و دكوراسيون ميز پذيرش را بصورت تخصصي و سفارشي براي شما مشتريان عزيز انجام مي دهد.

 

لطفا نظرات خود را با ما درميان بگذاريد...

براي طراحي با كارشناسان مبلمان اداري آدينا تماس بگيريد.

                                                                    آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما

لطفا با كارشناسان ما در بخش فروش با شماره هاي زير در ارتباط باشيد...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.