آرامش در طراحي داخلي كلينيك آبي

همه چيز در مورد همه چيز

آرامش در طراحي داخلي كلينيك آبي

۲۶ بازديد

طراحي داخلي  و تجهيز دكوراسيون اين كلينيك با نام Aitor Mira پس از بازسازي و ترميم  يك محيط تجاري در اسپانيا شكل گرفته است . پلان اين كلينيك شامل يك حوزه چند منظوره ، دو حوزه فيزيوتراپي ، يك اتاق با صندلي انتظار و ميز پذيرش ، يك سالن ورزشي به علاوه يك اتاق براي كارمندان و يك حمام است. نحوه توزيع اين قسمت ها در اين پلان به نحوي است كه بهترين استفاده بهينه از فضا را در كنار بهترين حالت دسترسي را در اين محيط داريم .

 

طرح پلان مجموعه در طبقه همكف و نماي بيروني از همان ابتداي كار با تمايل به بهره گيري از نور طبيعي كه در گذشته قسمت تجاري بوده ، شكل گرفته است سه كابين هم با ديوارهاي مات با ارتفاع  دو متر ده سانت  از جنس شيشه شفاف به وجود آمده است كه نور طبيعي را بدون هيچ محروميتي از حريم خصوصي  لازم در داخل كابين ها  انتقال مي دهد . و اين اتاق هاي اصلي اند كه توسط يك درب ديگر به اتاق كاركنان مجموعه اختصاص داده شده اند و دسترسي به اين اتاق ها را راحت تر و بهتر مي كنند .

بيشتر بخوانيد : مبلمان اداري مطب

 

سقف و كفپوش هاي چوبي علاوه بر زيبايي كه دارند محيط را گرم تر و داراي آرامش بيشتري مي كنند . هنگامي كه بيار براي انجام امورات خود به اين محيط مي رود با اين فضا روبرو مي شود . نورپردازي مناسب بدون ايجاد نور مزاحم و تركيب آن با چوب يك فضاي ايده آل را براي مراجعين به كلينيك فراهم كرده است .

بيشتر بخوانيد  : تاثير معماري مدرن در دكوراسيون داخلي مطب

اين محيط يك طراحي بسيار هوشمندانه را دارد . راهروي آن فضاي بازي دارد و به خوبي از ايده فريم هاي ممتد براي نشان دادن خروجي ها و اتاق ها و مرز هاي مختلف استفاده كرده اند . در قسمت سالن انتظار نيز به همين شكل است . به خوبي قسمت انتظار و قسمت هاي درماني جدا شده اند . اين موضوع علاوه بر نظم بخشيدن به محيط اين مجموعه باعث بوجود آمدن زيبايي بصري خوبي شده است .

بيشتر بخوانيد : طراحي زيباي مطب دندانپزشكي و تاثير آن بر آرامش بيمار

 

رنگ زيباي آبي كه در سالن انتظار و ميزپذيرش اين محيط بسيار در چشم است ، ايده بسييار خوبي را دارد . اگر به روانشناسي رنگ ها برگرديم ميبينيم كه رنگ آبي داراي آرامش است و باعث ايجاد حس آرامش مي شود . معمولا كساني كه در كلينيك و مطب و بيمارستان حضور پيدا مي كنند اضطرابي را دارند اين رنگ باعث القاء حس آرامش مي شود .

بيشتر بخوانيد : دكوراسيون داخلي مطب

 

هدف از بيان اين موضوعات چيست ؟ دكوراسيون داخلي و نحوه طراحي آن امروزه اهميت بسيار زيادي را دارد . در محيط ها و مجموعه هاي مختلف كاري اعم از سازمان ها وشركت ها ، مطب و كلينيك ها ، هتل و رستوران و كافي شاپ ، بانك ها و مراكز ارائه خدمات عمومي و … هركدام داراي اصول جداگانه اي در طراحي هستند . اين موضوع كاملا روشن است كه شما نميتوانيد يك فضاي طراحي شده براي كافي شاپ را با تغيير اسم به فضاي بانكي تغيير دهيد .

بيشتر بخوانيد : اهميت ميز پذيرش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.