نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

۲۲ بازديد

اگر به شما فرصت داده شود كه اتاق كنفرانس روياهايتان را طراحي كنيد ، چه شكلي خواهد بود؟ شايد اين چيزي باشد كه شما وقت زيادي را صرف فكر كردن به آن نكرده ايد. در بيشتر موارد ، اتاق كنفرانس ايده آل فضايي است كه بر كنفرانس تأكيد دارد ، نه اتاق. اين طراحي بايد استفاده از فضا را براي برقراري ارتباط و همكاري با ديگران تسهيل كند ، نه اينكه توجه را به خود جلب كند.

اگر به شما فرصت داده شود كه اتاق كنفرانس روياهايتان را طراحي كنيد ، چه شكلي خواهد بود؟ شايد اين چيزي باشد كه شما وقت زيادي را صرف فكر كردن به آن نكرده ايد. در بيشتر موارد ، اتاق كنفرانس ايده آل فضايي است كه بر كنفرانس تأكيد دارد ، نه اتاق. اين طراحي بايد استفاده از فضا را براي برقراري ارتباط و همكاري با ديگران تسهيل كند ، نه اينكه توجه را به خود جلب كند.

 

نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

طراحي و چيدمان اتاق كنفرانس از آن جهت مهم است كه چارچوبي را براي كارهايي كه در آن اتفاق مي افتد تنظيم مي كند. اگر شركتي را اداره مي كنيد كه براي شفافيت ، گشودگي و فراگير بودن ارزش قائل است ، احتمالاً در يك اتاق كنفرانس تاريك و بدون پنجره احساس  راحتي نخواهيد كرد. يك طراحي ايده آل اتاق كنفرانس بايد منعكس كننده ارزشها و نيازهاي شركت ايجاد كننده آن باشد. مهمتر از همه ، اين نيازهاي فيزيكي و فني اعضاي تيمي را كه واقعاً از آن استفاده مي كنند ، برآورده مي كند ؛ اين شامل تجهيز اتاق شما به سيستم كنفرانس ويديويي مناسب و در اختيار قرار دادن ابزارهاي لازم براي همكاري موفقيت آميز به كارمندانتان است. ويژگي هاي فضا ، وسايل و تجهيزات موجود در آن براي رفع ديد ، آكوستيك ، اتصال و دسترسي كاربران لازم است. مهمترين نكته اي كه بايد بخاطر بسپاريد اين است كه هميشه با در نظر گرفتن بهره وري طراحي كنيد.

مبلمان اداري آدينا در اين رابطه براي شما مقاله اي را فراهم كرده است.

 نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد : ميز كنفرانس پايه فلزي

 

در اين مقاله به 7 نكته مهم در رابطه با طراحي اتاق كنفرانس ميپردازيم

نيروي كار امروز طراحي نهايي مدرن اتاق كنفرانس را مي طلبد. هنگامي كه فرصتي براي ايجاد يا طراحي مجدد يك اتاق كنفرانس پيدا كرديد ، از اين فرصت استفاده كنيد و به موارد ضروري ميز ، صندلي ها و صفحه پروژكتور فكر كنيد. در اينجا 7 نكته براي راهنمايي شما به اتاقي وجود دارد كه بهره وري را امكان پذير مي كند.

 

نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

1. تجهيزات صوتي و تصويري مورد نياز يك اتاق كنفرانس را فراهم كنيد.

تجهيزات مناسب مي تواند سبب موفقيت در هر كاري باشد. برخي از عناصر كليدي كه مي توانند اتاق كنفرانس شما را به موفقيت برسانند عبارتند از صفحه نمايش هاي پيشرفته مانند تلويزيون ، ديتا پرژكتور ، تلويزيون هاي تعاملي ،  ويدئو كنفرانس ، سيستم كنفرانس حرفه اي ، دوربين هاي Full HD ، كابل ها و اتصالات با كيفيت ، سوكت پنل ها (VSP) ، اسپليتور ها ، سوئيچر ها ، برد هوشمند ، اسپيكر فون و …

 

 

 نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

 

 2. فضاي مناسب و كافي را براي اتاق كنفرانس خود در نظر بگيريد. 

هيچ كس دوست ندارد در يك اتاق كنفرانس كه ظرفيت ده نفر دارد ، پانزده نفر قدم بگذارد. اگر اعضاي تيم شما در اتاقي كه ظرفيت آن محدود است اما بيش از آن تعداد آنجا باشند ، احساس ناراحتي ميكنند و نمي توانند توجه كامل خود را به جلسه اختصاص دهند. اطمينان حاصل كنيد كه اتاق كنفرانس شما متناسب با تعداد افرادي است كه واقعاً به استفاده همزمان از آن نياز دارند. سپس آن را به تناسب و به روشي تهيه كنيد كه پر كردن آن را بيش از ظرفيت مورد نظر دعوت نكند. اگر يك اتاق كنفرانس متناسب با ده نفر طراحي شده است ، ده صندلي مناسب و راحت پيدا كنيد و آنها را در آن اتاق قرار دهيد.

 

نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

حتما بخوانيد :  نكاتي كه بايد در طراحي و چيدمان دفتر كار و فضاهاي اداري در نظر بگيريد

 

3. از رنگ هاي مناسب استفاده كنيد.

نام تجاري شما تقريباً به طور قطع رنگ هاي خاص خود را دارد. طراحان داخلي كه فضاي دفتر شما را تنظيم كرده اند احتمالاً با يك رنگ بندي خاص نيز كار مي كردند. وقتي صحبت از رنگ ديوارها و وسايل اتاق كنفرانس شما مي شود ، مي تواند احساس كند كه تصميمات بزرگي قبلاً براي شما گرفته شده است. با اين حال ، تا آنجا كه بتوانيد ايده ها و انتخاب هاي جديدي را در طراحي اتاق كنفرانس خود وارد كنيد ، گزينه هايي وجود دارد. رنگ هاي روشن مانند سفيد ، آبي روشن ، سبز و زرد مي توانند فضاي اتاق را بزرگتر كنند. كمي رنگ آميزي مي تواند خلاقيت را نيز تقويت كند ؛ به خصوص اگر پالت موجود فرسوده باشد.

 

 نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

4. از مبلمان قابل جابه جايي استفاده كنيد.

بعضي از جلسات امور خاموش است ، يعني به صورت رسمي بايد برگزار شود و همه پشت ميز بايد بسيار ساكت و آرام بنشينند. اگرچه ذاتاً هيچ مشكلي ندارد ، در حاليكه برخي از مشاغل ، براي برقراري ارتباط موثر به انرژي جنبشي بيشتري نياز دارد. امكان جابجايي ، تنظيم مجدد صندلي ها ، انجام كارهاي خاص و يا آوردن عناصر فيزيكي در جلسات مي تواند همه تفاوت را ايجاد كند. در حالي كه در برخي از جلسات ويدئو كنفرانس جابجايي بسيار متداول است و افراد مختلفي ممكن است در جلسه به نقاط مختلف حركت كنند و يا جلسه را ترك كنند و به جلسه اضافه شوند. شما بايد اتاق ويدئو كنفرانس خود را به گونه اي طراحي كنيد كه در مواقعي كه نياز داريد بتواند شكل متفاوتي به خود بگيرد. در اين هنگام استفاده از مبلمان قابل جا به جايي كه براي يك شخص به تنهايي قابل حمل باشد بسيار حياتي به نظر مي رسد.

 

 نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

بيشتر بخوانيد : ميز كنفرانس شيشه اي 

 

 5. نور طبيعي را به اتاق كنفرانس خود راه دهيد.

بياييد اين را بپذيريم هيچ كس در زير نور استريل فلورسنت بهترين فكر خود را نمي كند. اگر مي خواهيد افراد در حالي كه در يك اتاق كنفرانس گير كرده اند احساس راحتي ، بيداري و زنده بودن كنند ، اجازه دهيد نور طبيعي به فضا برود. نور طبيعي باعث مي شود اتاق ها در هنگام پر شدن از نور گرم و روشن ، بزرگتر شوند. اعضاي تيم خود را در يك غار تاريك به دام نيندازيد و سپس انتظار داشته باشيد كه آنها بينش هاي بزرگ و درخشان جديدي را ايجاد كنند. كمي نور خورشيد را امتحان كنيد تا به رشد و شكوفايي ايده هاي آنها كمك كنيد. 

 

نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

6. تعداد عوامل برهم زننده تمركز در اتاق كنفرانس را كاهش دهيد.

 برخي از پنجره ها مي توانند براي اعضاي تيم باعث حواس پرتي شوند. اين منجر به برهم زدن تمركز در يك جلسه طولاني مي شود. اگر اتاق كنفرانس شما داراي پنجره است ، اطمينان حاصل كنيد كه در قسمت مطبوع و پر رفت و آمد دفتر شما يا هرجاي ديگر كه ممكن است از نظر بصري منحرف شود روبرو نيستيد. همچنين استفاده از اشيا زياد ميتواند باعث حواس پرتي و بر هم زدن تمركز ميشود.

 

 نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

7. به مشتريان خود اهميت دهيد.

بيشتر اين نكات مربوط به نيازهاي شركت شما و اعضاي تيم آن است. به هر حال ، آنها كاربران اصلي اتاق كنفرانس خواهند بود. در نظر گرفتن منافع مشتريان خود بسيار حياتي است. اگر انتظار داريد مشتريان را در تعداد قابل توجهي از جلسات در اتاق كنفرانس خود بگنجانيد ، اطمينان حاصل كنيد كه آنها احساس راحتي مي كنند. هنگام طراحي اتاق كنفرانس خود ، حتماً نيازها يا انتظارات مربوط به صنعت را در نظر بگيريد. همچنين موقعيت جغرافيايي ، فرهنگ يا هر چيز ديگري را كه ممكن است عامل مهمي در انجام موفقيت آميز تجارت باشد ، در نظر بگيريد.

 

نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

نتيجه :

هيچ دو كسب و كار دقيقاً معيارهاي يكساني را براي آنچه يك اتاق كنفرانس ايده آل تشكيل مي دهد ، ندارند. مواردي وجود دارد كه از نظر جهاني مفيد هستند ؛ نورپردازي خوب ، فضاي كافي براي جابجايي و از همه مهمتر يك سيستم كنفرانس ويديويي قابل اعتماد و با كيفيت بالا. اكنون كه هفت نكته براي طراحي مدرن اتاق كنفرانس داريد ، درك بهتري از آنچه در هنگام تعيين عناصر لازم پيش بيني مي كنيد ، خواهيد داشت. استفاده از اين استراتژي ها به شما كمك مي كند ايده هاي محكم اتاق كنفرانس را بيابيد و بهره وري را در مركز طراحي نهايي مدرن اتاق كنفرانس خود قرار دهيد.

 


نكته هايي در مورد طراحي اتاق كنفرانس

 

براي استفاده از مشاوره كارشناسان ما در مورد دكوراسيون اداري با شماره 02144620086 تماس حاصل فرماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.