درباره مبلمان مدرن اداري چه مي دانيد؟
صندلي اداري مدرن ديگر بعنوان يكي از وسايل كاملا حرفه اي در بحث مبلمان اداري مدرنشناخته شده است كه با لوازم و تجهيزاتي كه در منزل استفاده ميشود متفاوت است .در محيطهاي اداري كمبود فضا از يك سو و محدوديت استفاده از لوازم و وسايل دكوري باعث شده تا مبلمان اداري مدرن علاوه و بر عملكرد مناسب وظيفه زيبايي و جذابيت بخشيدن به دفتر كاري را نيز بعهده داشته باشد .
درباره مبلمان مدرن اداري چه مي دانيد؟
صندلي اداري مدرن ديگر بعنوان يكي از وسايل كاملا حرفه اي در بحث مبلمان اداري مدرن شناخته شده است كه با لوازم و تجهيزاتي كه در منزل استفاده ميشود متفاوت است .در محيطهاي اداري كمبود فضا از يك سو و محدوديت استفاده از لوازم و وسايل دكوري باعث شده تا مبلمان اداري مدرن علاوه و بر عملكرد مناسب وظيفه زيبايي و جذابيت بخشيدن به دفتر كاري را نيز بعهده داشته باشد .
از طرف ديگر جذابيت مبلمان اداري مدرن فقط در طرحهاي متنوع و رنگهاي جذاب ان خلاصه نميشود .تا همين چند وقت پيش اگر شما به ادارات دولتي و سازمانهاي بزرگ مراجعه ميكرديد با صندلي هايي روبرو مي شديد كه بهيچ عنوان مدل انها با نوع استفاده از انها همپوشاني و سازگاري نداشت .بعنوان مثال پرسنل شركت بجاي استفاده از صندلي اداري راحت از صندليهاي رستوراني براي انجام كار استفاده ميكردند و همچنين براي مراجعان و مشتريان نيز صندليهايي پلاستيكي با خشكي زياد و استحكام كم استفاده ميشدكه اغلب باعث ناراحتي و اعتراض مشتريان ميگرديد.
ولي در يك دهه گذشته صنعت مبلمان اداري تغييرات شگرفي را تجربه كرده و شاهد ان بوده ايم كه در بازار مبلمان اداري براي هر نوع كاربري خاص ، مبل اداري و صندليهايي ويژه در نظر گرفته ميشود. با اين اوصاف، تنوع مبلمان اداري مدرن موجود در بازار داخل كشور تيم تحريريه ادينا را مصمم كرد تا شمامشتريان عزيز را با انواع مختلف مبلمان و صندلي اداري آشنا نمايند.در ادامه با اديناهمراه باشيد:
بيشتر بخوانيد:باز چينش مبلمان اداري مدرن در دفتر كار شما
صندلي اداري مدرن
در شركتها و كسب و كارهاي نوين صندلي هاي اداري مورد استفاده براي هر يك از افراد بايد با دكوراسيون اجرا شده در دفتر كار تعداد پرسنل حاضر در يك محيط اداري ، همچنين مدت زماني كه آنها صرف نشستن بر روي اين صندلي اداري ميكنند همپوشاني داشته باشد.
در نتيجه چرم و فوم و همچنين ساير موارد مورد استفاده و البته مهمتر از همه ارگونومي اين صندلي ها نيز بسيار متنوع خواهد بود. به عنوان مثال اگر كارمندان مدت بسيار زيادي از ساعت كار خود را بر روي صندلي بنشينند بهتر است از چرمهاي نوع vيا نوع ضد تعريق براي صندلي آنها استفاده شود.
حتما بخوانيد:مبلمان اداري مدرن براي كسب و كار جديد
همچنين در بخش پشتيبان صندلي بايد كاملا طراحي مرتبط بر ستون فقرات رعايت گردد اگر اين كار انجام پذيرد سلامت ستون مهره و عظلات آنها حتما رعايت خواهد شد. از سوي ديگر مبل اداري و صندلي هاي انتظار اگر چه شكلي ساده و بدور از اصول طراحي پيچيده دارد اما بايد از مواد نرم توليد گردد تا در زمان انتظار مشتريان با راحتي و آرامش از هر گونه استرس و كلافگي دور باشند.
همچنين صندلي هاي مورد كاربرد مديران ارشد نيز علاوه بر اينكه بايد راحت باشند بايد از شكوه و جلوه بيشتري هم نسبت به ساير صندلي هاي اداري در سازمان برخوردار باشند ، به همين دليل امروزه صندلي اداري خود انواع مختلفي تقسيم ميشود، انواعي نظير: صندلي مديريتي، صندلي رياست، صندلي كارشناسي، صندلي كارمندي، صندلي كنفرانس، صندلي انتظار ، صندلي اپراتوري و ......
علاوه برموارد فوق ميتوان صندلي كانتر و صندلي آزمايشگاهي را نيز نام برد.
افزون بر اين موارد مورد استفاده در ساخت صندلي ها نيز خود با توجه به نوع استفاده كاربران و همچنين مدت زمان استفاده از صندلي ميتواند متفاوت باشد. به طور معمول صندلي هايي كه زمان بيشتري را روي آنها مي نشينيد بايد از فومهاي سرد تزريقي كه از دوام و عملكرد طول عمر بيشتري برخوردار هستند ساخته ميشود.
براي مطالعه بيشتر:قيمت مبلمان اداري مدرن منتج از چيست ؟
مبل اداري مدرن:
مبل اداري اگر چه سابقه طولاني دارد اما چند سالي است كه كمي از وضعيت سنتي خارج شده و به حالت مدرن در آمده است ، در استفاده از مبلمان اداري مدرن تا چندي پيش فقط منحصر به اتاق مديران يا لابي هتل ها ميشد اما امروزه با گسترش شعبات بانكها ، شركتهاي خصوصي ، سازمانهاي دولتي، و همچنين تغيير نگرش آنها نسبت به ايجاد احترام و آرامش در مراجعين ، مبل اداري در بسياري از قسمتهاي شركتها ملاحظه ميگردد.
همچنين با رونق دكوراسيون مدرن اداري و پياده سازي آن در فضاي كار مبل اداري نيز ظاهري دلنشين تر به خود گرفته اند و علاوه بر سبكهاي مدرن و كلاسيك، با انواع رنگهاي شاد و طرحهاي بسيار جذاب وارد بازار شده اند تا بخشي از زيبايي از محيط اداري را عهده دار شوند، در حال حاضر از مبلمان اداري مدرن در بسياري از مطبها و دفاتر وكلا، شركتهاي هواپيمايي ، سازمانهاي خصوصي به عنوان جايگزيني براي صندلي هاي انتظار استفاده ميشود ،
، اين مبل اداري با توجه به تنوع نياز مشتريان در ابعاد مختف ساخته ميشوند و ما مبل اداري تك نفره ، دو نفره و سه نفره نيز داريم. با توجه به نياز فضاي اداري به پاكيزگي هميشگي همواره بايد مبلمان اداري از وزن كمتري در مقايسه با محصولات خانگي برخوردار باشند تا بتواند راحت تر جابجا شود، ولي در عين اين كه وزن كمتري دارد بايد استحكام بيشتري نيز داشته باشد.
ميز اداري مدرن:
يك فضاي اداري بيش از هر محصولي ديگر با ميز اداري مدرن شناخته ميشود ، ميزهاي اداري نيز برخلاف گذشته ديگر از حالت سنتي خارج شده و با طراحي هاي مدرن داراي تنوع بالايي در طرح و رنگ و جنس هستند ، جدا از ميزهاي مديريت كارشناسي و كنفرانس كه از سالها قبل با آنها آشنا بوده ايد ميزهايي به عنوان پذيرش و كارگروهي و ميزهاي ايستاده نيز به اين مجموعه اضافه شده اند ،
مطلب مرتبط:شركت مبلمان اداري مدرن
، در حقيقت تغيير نگرش مديران اصلي يك مجموعه به محيط اداري باعث شده كه سبكهاي جديدي نظير فضاي كاري تيمي ايجاد شده كه در اين فضا ديگر ميزهاي تكي كاربرد ندارند، و ميزهاي گروهي با صرفه جويي در فضا نيز پرسنلي را كه در كنار يكديگر به همكاري با هم مشغول هستند برطرف ميكند.علاوه بر اين در مجموعه ميز كارمندي انواع ميز كامپيوتر نيز مشاهده ميشود و البته تجهيزات ديگري نظير ، جاي كيس كامپيوتر و محل قرارگيري پرينتر و اسكنر و فضاهاي ديگر.
كتابخانه و فايلينگ اداري مدرن:
امروزه در تمامي سازمان و ادارات وجود اسناد و مدارك زياد امري طبيعي به نظر ميرسد، اين اسناد و اوراق را به هيچ عنوان نميتوان به دور انداخت بلكه بايد در شكلي منظم و مرتب و در فضايي از قبل مشخص قرارداد، تا در صورت نياز بتوان با سرعت به آنها دسترسي پيدا كرد.
نتيجه اينكه در بيشتر اتاقهاي ادارات و محيط هاي اداري ما نياز به وسايلي نظير كتابخانه و فايلينگ داريم ، اين كار باعث ميشود كه علاوه بر صرفه جويي در مساحت اتاق بيشترين فضاي ذخيره سازي نيز در اختيار پرسنل قرار گيرد، با اين حال كتابخانه ها بايد باز ، زيبا و سازكار با ساير اجزاي اتاق باشد تا يك دكوراسيون اداري مدرن ، زيبا و چشم نواز باشد. در بيشتر بازار مبلمان اداري اين گونه محصولات را به راحتي ميتوان پيدا كرد.
ملزومات و لوازم اداري:
شايد فكر كنيد در يك فضاي اداري وجود لوازمي نظير صندلي اداري ، مبل اداري، ميز اداري، كتابخانه و فايلينگ ديگر كافي باشد،اما همچنان لوازمي وجود دارد كه در صورتيكه از آنها استفاده كنيد كارايي محيط اداري شما بيشتر خواهد شد، به عنوان مثال : گاو صندوق ، گاوصندوق يكي از تجهيزاتي كه وجود آن در خيلي از محيطهاي اداري لازم و اجباري است ، امروزه گاو صندوقها نيز با توجه به نياز كاربران در ابعاد متفاوتي توليد ميگردد. همچنين با توجه به اينكه برخي از اسناد ارزش بسيار بالايي دارند، اين گاوصندوقها از لحاظ ايمني داراي قفلهاي الكترونيك يا حس گر اثر انگشت ميباشد، و به آنها در برابر اتفاقاتي نظير آتش سوزي دوام و استحكام بسياري از خود نشان ميدهد.
نويسنده :آدينا
ميز مديريت | ميز كارشناسي | ميز كارگروهي | ميز كنفرانس |
صندلي كارمندي | صندلي مديريت | صندلي كنفرانس | صندلي انتظار |