پارتيشن اداري چيست؟|مفهوم و تعريف پارتيشن اداري |مبلمان اداري آدينا

۵۳ بازديد

پارتيشن اداري چيست؟

شايد شما هم مانند خيلي افراد ديگر كه اطلاعات جامعي از مبلمان اداري (Office furnitureندارند تعريف مشخصي از پارتيشن و پارتيشن اداري نداشته باشيد و حتي با انواع آن نيز آشنا نباشيد

در اين نوشته سعي شده تا با زباني ساده مفهوم اينكه پارتيشن چيست و انواع پارتيشن و جنس پارتيشن و يراق الات و طرحها و خلاصه هر آنچه كه بايد از پارتيشن اداري  را بدانيد با شما در ميان بگذاريم .

در ادامه با آدينا همراه شويد .يقينا بعد از آشنايي با عملكرد پارتيشن و آشنايي با مزايا و معايب كاربرد پارتيشن اداري ميتوانيد مناسبترين آن را در دفتر كار خود نصب كنيد .

 پارتيشن اداري چيست

1-تعريف(مفهوم ) پارتيشن :

پارتيشن به معني جداسازي و قسمت كننده فضاها است كه جزء سازه ي اصلي معماري نيست. پارتيشن اداري  نوعي ديوار قابل حمل  و بدون نياز به بنايي مي باشد. پارتيشن ها ي اداري بيشتر جهت جداسازي محيط و ايجاد اتاق هاي جديد و همچنين ايجاد زيبايي مي باشند.

 پارتيشن اداري چيست

پارتيشن هاي اداري  مي توانند به صورت پارتيشن تك جداره يا پارتيشن دو جداره ايجاد شوند. در حالت دو جداره به علت وجود دو تكه امكان تبادل صدا را به حداقل مي رساند و باز هم براي تبادل كمترين صدا ميتوان بين دو جداره ي پارتيشن از يونوليت استفاده كرد.

 

در اتاق هاي به وجود آمده به وسيله ي پارتيشن اداري مي توان درب هايي با قفل و لولا نيز نصب كرد كه اتاقي قابل اطمينان به وجود مي آورد.

 پارتيشن اداري چيست

2-عملكرد پارتيشن اداري :

پارتيشن به معناي جداكننده و تقسيم كننده بكار مي رود كه منظور تقسيم بندي يك مكان بزرگ يا كوچك به دو يا چندين اتاق كوچكتر و مجزا تبديل مي شود. جداكننده ها از كمترين ضخامت , كه پارتيشن با MDFبه ضخامت 8ميليمتر است تا بيشترين ضخامت كهMDF به ضخامت 25ميليمتراست تقسيم بندي ميشوند.

 

جداسازي كامل يا تقريبي فضاهاي مختلف از يكديگر است. اين عملكرد در محيط هاي اداري و ديگر فضاها مي‌تواند نقش مهمي را در دكوراسيون اداري  ايفا كند.

 

با تقسيم فضا از طريق ديوارها بين مقاطع مختلف كاري، مي‌توانيد فضايي با چند كاربري طراحي كنيد.مهمترين عملكرد ديوارها ، جداسازي كامل يا تقريبي فضاهاي مختلف از يكديگر است .
تقسيم فضا به روشي صورت ميگيردكه جريان انرژي و روند معماري و طراحي دكوراسيون داخلي در كل مجموعه، قابل رويت باشد.

حتما بخوانيد:توصيه هاي مفيد براي انتخاب فضاي اداري بهتر

پارتيشن اداري چيست

3-پارتيشن اداري و انواع آن:

پارتيشن تك جداره وپارتيشن دوجداره،پارتيشن اداري و پارتيشن مسكوني، پارتيشن با فريم هاي مختلف نظير:

  1. پارتيشن اداري دو جداره با تركيب آلومينيوم با ام دي اف
  2. پارتيشن اداري  دو جداره با تركيب تمام ام دي اف
  3. پارتيشن اداري دو جداره با تركيب ام دي اف و شيشه
  4. پارتيشن اداري دو جداره با كناف
  5. و همچنين پارتيشن هاي اداري دكوراتيو شيشه اي نظير:
  6. سكوريت, بلوك شيشه اي و تايل شيشه

پارتيشن اداري چيست  

 پارتيشن اداري دوجداره چيست ؟

پارتيشن دوجداره با ام دي اف 16 ميل ساخته ميشود تمام لبه هاي ام دي اف پي وي سي و عايق رطوبت ميشود همچنين ضخامت پارتيشن دو جداره13 سانت و در ارتفاع هاي مختلف جهت آكوستيك فضا اجرا ميگردد. از پرده ولومي فلزي در بين دو جدارشيشه جهت مات كردن اتاق استفاده ميشود .

پارتيشن اداري چيست

پارتيشن دوجداره نماي بسيار بهتر و زيباتري دارد.پارتيشن دوجداره بسيار پايدارتر بوده و بدون اتصال به ديوار يا سقف قابل نصب ميباشد.پارتيشن دوجداره با توجه به پروفيل محكم تر و عريض تر استحكام ضربه و خمشي بالاتري دارد.پارتيشن دوجداره قابليت نصب پرده كركره دارد ولي نوع تكجداره اين امكان را به مشتري نميدهد.

 

پارتيشن دوجداره قابليت داكتينگ و عبور كابل هاي شبكه و برق را از بين دوچدار پارتيشن و بصورت كاملا نامرئي دارد ولي نوع تك جداره اين امكان را ندارد. پارتيشن دوجداره قابليت آكوستيك شدن دارد و در صورت استفاده از فوم سايلنت بين جداره ها ميتواند تا ۸۰% صداهاي محيطي را جذب نمايد.

 

قيمت پارتيشن دوجداره تقريبا معادل دوبرابر قيمت پارتيشن دوجداره ميباشد.از لحاظ نصب و جابجايي دونوع پارتيشن تقريبا شرايط مشابهي دارند.در پارتيشن دوجداره دست طراح بازتر هست تا با بكاربردن پركننده هاي فانتزي نماي هنري تري به محيط و دفتر كار مشتري بدهد.

 پارتيشن اداري چيست

پارتيشن دوجداره بسيار كاربردي است و ويژگي هاي متمايزي نسبت به بقيه پارتيشن ها دارد كه مي توانيد بنابر نياز خود و صحبت با مشاوران و تحقيق كامل يكي از آن ها را انتخاب كنيد. اين نوع پارتيشن از آنجايي كه از ۵ لايه ام دي اف كه داراي قطر شانزده ميليمتر است استفاده كرده،بسيار مستحكم مي باشد.

 

همچنين وجود فضايي مناسب ميان ستون ها و تيرهاي افقي اين پارتيشن را براي تعبيه كابل هاي تلفن و برق و اجرايي سيستم داكتينگ … مناسب كرده است. علاوه بر اين ها زيبايي ظاهري پارتيشن دوجداره آن را بسيار منحصر به فرد كرده است .

 پارتيشن اداري چيست

 مناسب ترين ارتفاع براي پارتيشن اداري  دو جداره:

ارتفاع پارتيشن اداري دو جداره در مدل هاي مختلف كاملا اختياري بوده و مي توان با توجه به نياز از پارتيشن دو جداره با ارتفاع مناسب استفاده كرد. بطور مثال در فضاهايي مي خواهيد فقط حريم كاري پرسنل مشخص شود ولي آنها بتوانند در موقع لزوم با يكديگر ارتباط ايجاد كنند مي توان از پارتيشن هاي دو جداره كوتاه استفاده كرد به طوري كه كاركنان در هنگام ايستادن يكديگر را بينند در اين حالت معمولا از ارتفاع120تا150 استفاده مي شود كه ميتوان با 20تا 40سانتيمتر از پارتيشن دو  جداره را پنجره و مابقي را پانل استفاده كرد.

پارتيشن اداري چيست

 در مواقعي كه نياز به ديوار داشته و هدف جداسازي كامل فضاها از يكديگر باشدو كاربران نياز به حريم خصوصي دارند بايد ارتفاع پارتيشن دو جداره را تا سقف ادامه داد تا فضا ها داراي يك ديوار كامل شوند.

بيشتر بخوانيد :پارتيشن اداري و دلايل استفاده از آن

 

 پارتيشن اداري چيست

 مناسب ترين پارتيشن اداري: 

با توجه به نياز مشتري  از جدا كردن فضا و استفاده از پارتيشن اداري  مي توان مناسب ترين پارتيشن را بر حسب نياز انتخاب كرد.

در برخي فضاها بنا بر حساس بودن فيلد كاري ما به دنبال داشتن فضايي با حداكثر امنيت و استقلال هستيم نظير اتاق كنفرانس مديريت و يا سالن آموزش كه به همين علت ما به دنبال پارتيشني هستيم كه بتواند بالا ترين امكانات امنيتي از لحاظ بصري و شنوايي را براي ما فراهم سازد كه در اين صورت مناسب ترين مدل پارتيشن دو جداره ميباشد . 

پارتيشن دو جداره بالاترين   درجه ي آگوستيكي را داراست و از لحاظ بصري نيز با استفاده از كركره هاي مياني به طور دلخواه هر زمان ميتوانيم با بستن كركره در حالت بسته نيز استقلال كامل ايجاد شود ولي در مواردي كه مي خواهيم فضا را به صورت باز داشته باشيم ميتوانيم از پارتيشن دو جداره شيشه اي تمام قد استفاده نماييم.

 پارتيشن اداري چيست

در مواردي كه بنا به تشخيص مديريت اصلا نبايد صدا به بيرون درز كند ميتوان از الياف پشم شيشه در بين جداره هاي پارتيشن استفاده نمود و حتي درب ورودي را نيز با استفاده از چرم به صورت لمسه (چرم كوب)درآورد.

 

 

مزايا و كاربردهاي  پارتيشن ام دي اف:

ديوار پارتيشن ام دي اف  يا دراي وال ام دي اف كه براي پارتيشن بندي محيط هاي اداري و تجاري و مسكوني استفاده مي شود از پارتيشن  ام دي اف براي تفكيك  بصورت موقت يا دائمي استفاده مي شود پارتيشن ام دي اف علاوه بر تفكيك فضا يكي از مهمترين آيتم هاي دكوراسيون محيط كارشماست همچنين با استفاده از نوع پارتيشن دوجداره ام دي اف عايق صوت و حرارت ميباشد و از اتلاف انرژي جلوگيري ميشود.

 پارتيشن اداري چيست

نصب سريع پارتيشن ام دي افباعث عدم اتلاف وقت سازمان و پرسنل مي شود زيبايي و دكوراتيو بودن پارتيشن ام دي اف و عدم نياز به تزئينات از قبيل رنگ و كاغذ ديواري تنوع رنگ و طرح با قابليت تركيب رنگ بدنه و نوارها در پارتيشن ام دي اف  با توجه به سليقه يا طرح مصوب

.قابليت حمل و جابجايي آسان ويا تغيير موقعيت پارتيشن ام دي اف. قابليت ضد آب نمودن بدنه پارتيشن ام دي اف با استفاده از تكنولوژي نانو ، قابليت افزايش ضريب عايق صوتي با استفاده ازفوم در داخل جداره پارتيشن ام دي اف .پارتيشن دو جداره اليت و مِدولار  ام دي اف ميباشد يعني داراي قابليت جابجايي با قطعات قابل حمل ميباشد.

 پارتيشن اداري چيست

پارتيشن ام دي  اف اين امكان را براي سازمان يا اُرگان فراهم ميكند تا زماني كه قصد متناسب سازي يا تغيير سيستم توزيع و چيدمان نيروي انساني و ياتغيير محل و مكان خود را داشته باشد ، به آساني بتواند اين تغييرات كاربردي را با كمك ما در فضاي و پارتيشن اداري انجام دهد و از همان ديوارها وپارتيشن دوجداره  و پارتيشن تك جداره ام دي اف يا هر نوع پارتيشن ام دي اف  استفاده كنيد.

 

 

<<آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما >>

لطفا با كارشناسان بخش فروش شركت مبلمان اداري آدينا  با شماره 44620086در تماس باشيد .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.