چگونه مبلمان اداري عالي را براي دفتر كار انتخاب كنيم ؟

۴۳ بازديد

نحوه انتخاب مبلمان اداري عالي

انتخاب مبلمان اداري عالي براي دفتر كار تكنيكهاي خاصي دارد كه با ياد گيري آنها ميتوانيد براحتي اين مسئله مهم را حل كرده و در بالا بردن بهره وري سازمان خود نقش اساسي ايفا كنيد.

 مبلمان اداري عالي |مبلمان اداري آدينا

همانطور كه ممكن است از آن متنفر باشيم، وقت زيادي را صرف اداره مي كنيم. انتخاب مبلمان اداري خوب صرفاً انتخاب يك طرح زيبا با پارچه هايي جذاب و رنگارنگ نيست ؛بلكه انتخابي است حساس كه براي انجام آن بايد فاكتورهاي زيادي را مد نظر قرار داد.

مبلمان اداري عالي |مبلمان اداري آدينا

فاكتورهايي كه نه تنها شامل خصوصيات و استانداردهاي مبلمان مي شوند، بلكه به ارتباط مبلمان با فضايي كه در آن قرار مي گيرد نيز،مي پردازد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

بيش از حد بسياري از ما در يك محيط اداري رنج مي برند كه به خوبي طراحي نشده است و ما با هر وسيله اي كه براي ما فراهم مي شود، كار خود را انجام مي دهيم.با انواع ميز اداري ، شامل ميز مديريت، ميز كنفرانس، ميز كارمندي، ميزكارشناسي، ميز كارگروهي ،ميز منشي ميتوانيد دكوراسيون اداري ايده آل خود را بسازيد .

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

  با اين حال، افرادي كه مي دانند و آگاه هستند كه يك فضاي كاري موثر و شخصي با مبل اداري هوشمندانه طراحي شده، همه ي تفاوت ها در بهره وري و كارايي كلي تاثير دارند. آيا شما در حال ايجاد يك فضاي حرفه اي براي شركت يا يك دفتر كوچك خانه هستيد، ملاحظات خاصي وجود دارد كه بايد در ذهن داشته باشيد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

در اين مقاله سعي شده كه به شما دستورالعمل هاي كليدي داده شود تا با كمك آنها بتوانيد در كنار محدوديت ها، بهترين انتخاب و خريد را براي انواع پارتيشن، پارتيشن اداري ، پارتيشن اداري دو جداره ، مبل و نيم ست اداري ، كمد اداري ، و كتابخانه اداري داشته باشيد . را داشته باشيد:

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

  • فهرستي از نيازهاي اصلي خود را تهيه كنيد

قبل از شروع به تفكر در مورد دكوراسيون اداري مورد نياز، فهرست دقيق از نيازهاي اصلي دفتر خود را تهيه كنيد. اين ليست شامل اقلامي است كه بايد براي دفتر خود داشته باشيد مانند رايانه، فكس، چاپگر، تلفن، ذخيره سازي فايل و غيره. هنگام ساخت ليست خود، در مورد راه هايي كه در آن شما قصد استفاده از دفتر را داريد فكر كنيد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

شما ميتوانيد با استفاده از مبلمان اداري كلاسيك ، نظير ميز مديريت كلاسيك و صندلي اداري كلاسيك زيبايي محيط كار خود را چند برابر نماييد . 

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

اگر يك هنرمند گرافيك هستيد، ممكن است براي رايانه و يك ميز اداري بزرگتر يا فضاي كاري براي آثار هنري خود نياز به فضا اضافه داشته باشيد. اگر شما يك مشاور هستيد، ممكن است فضاي اضافي براي كابينت فايلينگ براي محافظت از اسناد حساس و محلي براي ديدار با مشتريان نياز داشته باشيد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

. ارگونومي

مفهوم ارگونومي چيست؟

هر تكه از مبلمان شما مي تواند داراي خصوصيات ارگونوميكي باشد. مبلمان ارگونوميك يا اصطلاحاً مهندسي شده، به مبلماني گفته مي شود كه به كاربر اجازه مي دهد بدون هيج آسيبي فيزيكي (بخصوص در استفاده طولاني مدت) بيشترين بهره وري را داشته باشد. در كنار استفاده آسان و ايمن، ابعاد و استانداردهايي براي اين منظور وجود دارد كه در هر حالتي اعم از: نشسته، ايستاده و خوابيده، آسيب را به حداقل ممكن كاهش مي دهد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

در هنگام فعاليت هاي نشسته مانند: تماشاي تلويزيون و كار با كامپيوتر، مبلمان ارگونوميك باعث مي شود كه شما در حالتي درستي نشسته باشيد، بدون اينكه به مفاصل كمر و گردن شما فشار وارد شود. استفاده از مبلمان ارگونوميك در فعاليت هاي روزانه اي كه بصورت مكرر (Repetitive Task) ، و در مدت زمان طولاني (Long term) انجام مي شوند، از اهميت ويژه اي برخوردار است. هنگام نشستن سه زاويه 90 درجه وجود دارد كه بسيار مهم مي باشد: زاويه كمر، زانوها و آرنج دستها. هر سه زاويه مي بايست در حدود 90 درجه باشد. لذا صندلي هاي قابل تنظيم به همين منظور طراحي شده اند تا ميزان آسيب و صدمه در ستون فقرات و مهره هاي گردن را به حداقل ممكن برساند.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

بيشتر بخوانيد :تاثير رنگ در بازدهي سازمان 

 

  • موقعيت خود را انتخاب كنيد

در محيط شركت موقعيت شغلي شما از پيش تعيين شده است، اما هنوز هم بايد در مورد چگونگي استفاده بهتر از اين فضا فكر كنيد. در بيشتر موارد، ميز اداري بايد با توجه به ورودي دفتر و استفاده از نور طبيعي در دسترس قرار گيرد. در هر قسمت از شركت سعي كنيد بالاترين بهره وري را در راستاي نياز هاي اساسي شركت و كارمندان بخواهيد كه اين خود بر عملكرد و كاربرد تاثير گذار است.

  • مبلمان انتخاب شده طراحي شده براي كار شما
  • مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

سازه مبلمان

استفاده روزمره از مبلمان، استفاده در اماكن عمومي و داشتن كاربراني مثل كودكان، اهميت داشتن سازهاي محكم و مقاوم را بيش از پيش آشكار مي كند. سازه مبلمان بر دو نوع است : چوبي و فلزي.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

چوب

چوب قديمي ترين متريال براي سازه مبلمان از قبل از قرن بيستم است كه بيشترين كاربرد آن در مبلمان منبت كاري شده يا كلاسيك است. در اين نوع مبلمان از سازه هاي چوبي استفاده مي شود كه بيشتر از چوب گردو، گيلاس، راش، روسي و ... هستند. نوع اتصالات آن به شكل دوبل چوبي عاج دار، نبشي هاي چوبي، پيچ يا كام و زبانه مي باشد. در انواع راحتي مبلمان معمولاً از چوب ارزان قيمت و MDF هاي زيرپالتي استفاده مي شود. اتصالات آن بيشتر از نوع پيچ و كام و زبانه، نبشي هاي چوبي و يا اتصالات فلزي مي باشد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

انتخاب هاي زيادي در مورد مبلمان اداري وجود دارد و به ويژه براي صندلي اداري ، ميز اداري و غيره… . در حالي كه ممكن است فقط يك مكان براي كار شما باشد، مبلمان اداري با كيفيت بايد تكنولوژي را در خود تقويت كند و بهره وري را افزايش دهد. اجزاي الكترونيكي خود را در ذهن داشته باشيد. فراتر از كامپيوتر و چاپگر خود، در مورد تلفن همراه، دوربين فيلمبرداري يا پخش كننده موسيقي خود فكر كنيد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

يك ميز خوب شامل مديريت سيم براي نگه داشتن كابلهاي ناخوشايند از نظر ديده شدن است. به دنبال ميز هايي كه شامل ذخيره سازي براي نگه داشتن وسائل روزمره است باشيد. اگر رايانه شما نياز به يك برج CPU داشته باشد، راه حل هاي ذخيره سازي را در نظر بگيريد كه آن را براي پاك كردن، محافظت و تهويه نگه مي دارد. اطمينان حاصل كنيد كه شما يك صندلي ارگونوميك با پشتيباني مناسب را انتخاب كرده ايد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

با توجه به مقرون به صرفه نبودن چوب و كاهش منابع آن ( جنگلها ) ، متريال جايگزين در اين صنعت، لمينيت ها هستند. لمينيت ها صفحات چوبي چند لايه ايي هستند كه از چسپاندن لايه هاي نازك چوب بر روي هم و فشرده كردن آنها ساخته مي شوند. لمينيت ها نسبت به چوب داراي استحكام بيشتر، ظاهر بهتر و كيفيت بهتري هستند، چرا كه فاقد گره ها و پوسيدگي هايي كه به طور معمول در چوب وجود دارند،هستند.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

فلز

فلز بيشتر براي ساختن سازه هاي اصلي در مبلمان و ميزها استفاده مي شود. در بعضي از موارد در پايه ها و اتصالات نيز به كار مي رود. اشكال استفاده شده بيشتر به صورت شاخه اي، صفحه اي و لوله اي مي باشند. به دليل مقاومت كمتر، از آلومينيوم براي ساخت قطعات كوچكتر و قالب گيري شده يا نبشي ها استفاده مي شود. هر چه فلز ضخيم تر ياشد دوام بهتري داشته و در مقابل تغيير شكل مقاومت بيشتري دارد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

پلاستيك
پلاستيك، لمينت هاي پلاستيكي كه از تركيب لايه هاي كاغذ ضخيم با نوعي رزين ملامينه درست مي شوند و در انواع مختلفي در بازار موجود هستند.

آكريليك ها (Acrylics) ؛ مانند پلكسي گلاس و لوسيت (Lucite) كه مانند شيشه شفاف هستند و قابليت مات شدن و رنگ پذيري هم دارند. آكريليك ها قابل خم شدن و قالب گيري شدن، هستند.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

پلاستيك هاي قالب گيري شده ؛ استرين ها (Styrene)، پلي اتيلن ها، نايلون، وينيل كه اغلب از آنها به صورت قطعات كوچكي مانند چرخ، قرقره و دست گيره كشو استفاده مي شود.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

فايبر گلاس؛ رشته هاي فايبر گلاس در دستگاهي با استفاده از حرارت و فشار قالب گيري شده و لايه لايه روي هم قرار مي گيرند. فايبر گلاس قالب گيري شده با رزيني مخلوط مي شود كه سظح آن را مانند لباسي مي پوشاند و به آن سطحي صاف و درخشنده و رنگ مي دهد. سپس در دستگاه پرس قرار گرفته تا به شكل نهايي خود برسد.

مبلمان اداري عالي|مبلمان اداري آدينا

 

 

شركت مبلمان اداري آدينا تنها شركت مبلمان در غرب تهران مي باشد كه با دارا بودن مشاوران و متخصصان در زمينه دكوراسيون، اين امكان را به شما مي دهد تا با انتخابي هوشمندانه و مناسب از طراحي خود نهايت رضايت را داشته باشيد.

 

لطفا نظرات خود را با ما درميان بگذاريد...  

براي طراحي با كارشناسان مبلمان اداري آدينا تماس بگيريد.

                                                               آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما

لطفا با كارشناسان ما در بخش فروش با شماره هاي زير در ارتباط باشيد...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.